Γλωσσικές διαταραχές και κοινωνική ανάπτυξη
Γλωσσικές διαταραχές και κοινωνικές αποτυχίες Πολλές έρευνες έχουν συμπεράνει πως τα παιδιά με γλωσσικές διαταραχές βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα κοινωνικής επάρκειας και έχουν φτωχές κοινωνικές δεξιότητες. Οι κοινωνικές αποτυχίες ξεκινούν από την προσχολική ηλικία και εξακολουθούν να υπάρχουν στη σχολική…
Ευχερής ανάγνωση-Δραστηριότητα
Τρόπος ανάπτυξης της αναγνωστικής ευχέρειας Η ευχερής ανάγνωση αποτελεί πολλές φορές προβληματισμό για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Υπάρχουν τρόποι για την σταδιακή ενίσχυσή της με σκοπό τη χρονική μείωση της ανάγνωσης, τον ευχερή τρόπο διεξαγωγής της καθώς και την…
Συννοσηρότητα στις νευροαναπτυξιακές διαταραχές
Συννοσηρότητα: Είναι η ταυτόχρονη παρουσία δύο ή περισσότερων νοσημάτων ή διαταραχών, στο ίδιο άτομο, οι οποίες δεν προκύπτουν από γνωστή κοινή αιτιολογία. Στις νευροαναπτυξιακές διαταραχές διαπιστώνεται συννοσηρότητα, όταν διαταραχές μάθησης, προσοχής ή/και συμπεριφοράς συνυπάρχουν, στο ίδιο άτομο, συνδεόμενες μεταξύ τους…
Προσληπτικό Λεξιλόγιο
Η συμβολή του στην ακαδημαϊκή επιτυχία και τρόποι ανάπτυξής του Το προσληπτικό λεξιλόγιο αποτελεί προβλεπτικό παράγοντα για τις γλωσσικές ικανότητες και τη σχολική επιτυχία ενός παιδιού. Η ευχέρεια και η κατανόηση της ανάγνωσης διευκολύνονται από την ισχυρή γνώση του λεξιλογίου.…
Αυτισμός και γλωσσικές δυσκολίες
O Αυτισμός και τα πρώτα συμπτώματά του εμφανίζονται στο δεύτερο έτος ζωής ενός παιδιού. Παρατηρείται αναπτυξιακή καθυστέρηση και έλλειψη κοινωνικών και γλωσσικών δεξιοτήτων. Η γλωσσική δυσλειτουργία γίνεται εμφανής με τη διαταραγμένη γλωσσική έκφραση και κατανόηση. Τα παιδιά παρουσιάζουν παράδρομη ανάπτυξη…