• τραυλισμός

    Τραυλισμός: Συμπτώματα και Θεραπεία

    Ορισμός Ο τραυλισμός χαρακτηρίζεται από διακοπές της ροής της ομιλίας με υψηλή συχνότητα και διάρκεια. Εμφανίζονται δυσρυθμίες όπως επαναλήψεις ήχων, συλλαβών ή λέξεων, επιμηκύνσεις ήχων, παύσεις φώνησης ή εκπνεόμενου αέρα. Δευτερογενείς συμπεριφορές Πολλές φορές εμφανίζονται και δευτερογενείς συμπεριφορές (συμπεριφορές διαφυγής…

  • άρθρωση

    Παράγοντες που επηρεάζουν την άρθρωση-φωνολογία

    Υπάρχουν αρκετοί γλωσσολογικοί και μη γλωσσολογικοί παράγοντες που επηρεάζουν την άρθρωση και τη φωνολογική ανάπτυξη. Οι παράγοντες αυτοί μάς βοηθούν να κατανοήσουμε εις βάθος τη φωνολογία και να προβλέψουμε όσο γίνεται την αρθρωτική–φωνολογική εξέλιξη. Παρακάτω αναλύονται κάποιοι παράγοντες που καθορίζουν…

  • φωνολογική επίγνωση

    Η σημασία της φωνολογικής επίγνωσης-Δραστηριότητες για εκπαιδευτικούς

    Φωνολογική επίγνωση Φωνολογική επίγνωση είναι η συνειδητή γνώση και διαχείριση των φωνολογικών μονάδων του λόγου (πχ επίγνωση συλλαβών, φωνημάτων, ομοιοκαταληξίας). Ανάγνωση και φωνολογική επίγνωση Η διαδικασία της ανάγνωσης επηρεάζεται από τη φωνολογική επίγνωση του αναγνώστη (δηλαδή, η επίγνωση ότι ο…

  • Αυτισμού

    Μπαίνοντας στον κόσμο του Αυτισμού μέσω των αισθήσεων

    Εσύ πώς θα ένιωθες… Αν ο κόσμος γύρω σου έμοιαζε με σκορπισμένα κομμάτια παζλ; Αν άκουγες όλες τις συζητήσεις ταυτόχρονα σε μια καφετέρια; Αν το άγγιγμα της μπλούζας στο σώμα σου ήταν οδυνηρό; Κάπως έτσι νιώθουν τα παιδιά με Διαταραχή…

  • Αυτισμό

    Η ετερογένεια στον Αυτισμό

    Σύγκριση λεκτικών και μη λεκτικών δεξιοτήτων στον Αυτισμό Σε αρκετές έρευνες έχει παρατηρηθεί πως οι οπτικοχωρικές και μη λεκτικές δεξιότητες στις Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) υπερέχουν σε σχέση με τις λεκτικές ικανότητες του λεξιλογίου και την γλωσσική κατανόηση. Αυτή η…

  • ανάγνωση παραμυθιών

    11 Συμβουλές για καλύτερη ανάγνωση παραμυθιών

    Στο Πρώτο Μέρος αυτού του άρθρου αναλύσαμε τους τομείς που αναπτύσσονται και τα οφέλη που αποκομίζουν τα παιδιά κατά την ανάγνωση των παραμυθιών. Αν δεν έχετε διαβάσει το πρώτο μέρος, διαβάστε το ΕΔΩ. Σε αυτό το μέρος θα δώσουμε: 11…

  • παραμυθιού

    Η συμβολή του παραμυθιού στην ανάπτυξη των παιδιών (Μέρος Α)

    Η ανάγνωση των παραμυθιών από τους γονείς στα παιδιά τους ή και αργότερα η ανάγνωση του παραμυθιού από τα ίδια τα παιδιά μπορεί να προσφέρει πολλαπλά εφόδια στην ανάπτυξή τους. Παρακάτω αναλύονται οι τομείς που αναπτύσσονται και τα οφέλη που…

  • Δυσλεξία

    Δυσλεξία και φωνολογικά ελλείμματα

    Το φωνολογικό έλλειμμα Φωνολογικό έλλειμμα σημαίνει δυσκολία αντίληψης και διαχείρισης των φωνολογικών μονάδων στον προφορικό λόγο (δηλαδή η αντίληψη και διαχείριση των συλλαβών ή των φωνημάτων που εμπεριέχονται σε μια λέξη). Αυτή η δυσκολία μεταφέρεται και στον γραπτό λόγο, όταν…

  • Αυτισμός

    Αυτισμός και Αισθητηριακά ερεθίσματα

    Οι αντιδράσεις των παιδιών με Αυτισμό στα αισθητηριακά ερεθίσματα Κάποια παιδιά με ΔΑΦ (Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος – Αυτισμός) αντιδρούν με ασυνήθιστους τρόπους σε αισθητηριακά ερεθίσματα. Εμφανίζουν υπεραντίδραση ή υποαντίδραση σε αισθητηριακά ερεθίσματα ή ιδιόμορφο ενδιαφέρον για αισθητηριακά στοιχεία στο περιβάλλον.…

  • Στρατηγική μελέτης

    Στρατηγική μελέτης

    Οδηγίες για τη δημιουργία εννοιολογικού χάρτη με παράδειγμα το κείμενο  “Οι ακροβάτες της θάλασσας” από το βιβλίο της Γλώσσας Γ’ Δημοτικού: Βήματα: Αρχικά παρουσιάζουμε το θέμα του κειμένου (Δελφίνια). Ζητάμε από τα παιδιά να αναφέρουν οτιδήποτε γνωρίζουν για αυτό, μέσω…