• Αυτισμού

    Μπαίνοντας στον κόσμο του Αυτισμού μέσω των αισθήσεων

    Εσύ πώς θα ένιωθες… Αν ο κόσμος γύρω σου έμοιαζε με σκορπισμένα κομμάτια παζλ; Αν άκουγες όλες τις συζητήσεις ταυτόχρονα σε μια καφετέρια; Αν το άγγιγμα της μπλούζας στο σώμα σου ήταν οδυνηρό; Κάπως έτσι νιώθουν τα παιδιά με Διαταραχή…

  • Αυτισμό

    Η ετερογένεια στον Αυτισμό

    Σύγκριση λεκτικών και μη λεκτικών δεξιοτήτων στον Αυτισμό Σε αρκετές έρευνες έχει παρατηρηθεί πως οι οπτικοχωρικές και μη λεκτικές δεξιότητες στις Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) υπερέχουν σε σχέση με τις λεκτικές ικανότητες του λεξιλογίου και την γλωσσική κατανόηση. Αυτή η…

  • ανάγνωση παραμυθιών

    11 Συμβουλές για καλύτερη ανάγνωση παραμυθιών

    Στο Πρώτο Μέρος αυτού του άρθρου αναλύσαμε τους τομείς που αναπτύσσονται και τα οφέλη που αποκομίζουν τα παιδιά κατά την ανάγνωση των παραμυθιών. Αν δεν έχετε διαβάσει το πρώτο μέρος, διαβάστε το ΕΔΩ. Σε αυτό το μέρος θα δώσουμε: 11…

  • παραμυθιού

    Η συμβολή του παραμυθιού στην ανάπτυξη των παιδιών (Μέρος Α)

    Η ανάγνωση των παραμυθιών από τους γονείς στα παιδιά τους ή και αργότερα η ανάγνωση του παραμυθιού από τα ίδια τα παιδιά μπορεί να προσφέρει πολλαπλά εφόδια στην ανάπτυξή τους. Παρακάτω αναλύονται οι τομείς που αναπτύσσονται και τα οφέλη που…

  • Δυσλεξία

    Δυσλεξία και φωνολογικά ελλείμματα

    Το φωνολογικό έλλειμμα Φωνολογικό έλλειμμα σημαίνει δυσκολία αντίληψης και διαχείρισης των φωνολογικών μονάδων στον προφορικό λόγο (δηλαδή η αντίληψη και διαχείριση των συλλαβών ή των φωνημάτων που εμπεριέχονται σε μια λέξη). Αυτή η δυσκολία μεταφέρεται και στον γραπτό λόγο, όταν…

  • Αυτισμός

    Αυτισμός και Αισθητηριακά ερεθίσματα

    Οι αντιδράσεις των παιδιών με Αυτισμό στα αισθητηριακά ερεθίσματα Κάποια παιδιά με ΔΑΦ (Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος – Αυτισμός) αντιδρούν με ασυνήθιστους τρόπους σε αισθητηριακά ερεθίσματα. Εμφανίζουν υπεραντίδραση ή υποαντίδραση σε αισθητηριακά ερεθίσματα ή ιδιόμορφο ενδιαφέρον για αισθητηριακά στοιχεία στο περιβάλλον.…

  • Στρατηγική μελέτης

    Στρατηγική μελέτης

    Οδηγίες για τη δημιουργία εννοιολογικού χάρτη με παράδειγμα το κείμενο  “Οι ακροβάτες της θάλασσας” από το βιβλίο της Γλώσσας Γ’ Δημοτικού: Βήματα: Αρχικά παρουσιάζουμε το θέμα του κειμένου (Δελφίνια). Ζητάμε από τα παιδιά να αναφέρουν οτιδήποτε γνωρίζουν για αυτό, μέσω…

  • Logotherapia

    Γλωσσικές διαταραχές και κοινωνική ανάπτυξη

    Γλωσσικές διαταραχές και κοινωνικές αποτυχίες Πολλές έρευνες έχουν συμπεράνει πως τα παιδιά με γλωσσικές διαταραχές βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα κοινωνικής επάρκειας και έχουν φτωχές κοινωνικές δεξιότητες. Οι κοινωνικές αποτυχίες ξεκινούν από την προσχολική ηλικία και εξακολουθούν να υπάρχουν στη σχολική…

  • reading

    Ευχερής ανάγνωση-Δραστηριότητα

    Τρόπος ανάπτυξης της αναγνωστικής ευχέρειας Η ευχερής ανάγνωση αποτελεί πολλές φορές προβληματισμό για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Υπάρχουν τρόποι για την σταδιακή ενίσχυσή της με σκοπό τη χρονική μείωση της ανάγνωσης, τον ευχερή τρόπο διεξαγωγής της καθώς και την…

  • Δυσλεξία Παζλ Συννοσηρότητ

    Συννοσηρότητα στις νευροαναπτυξιακές διαταραχές

    Συννοσηρότητα: Είναι η ταυτόχρονη παρουσία δύο ή περισσότερων νοσημάτων ή διαταραχών, στο ίδιο άτομο, οι οποίες δεν προκύπτουν από γνωστή κοινή αιτιολογία. Στις νευροαναπτυξιακές διαταραχές διαπιστώνεται συννοσηρότητα, όταν διαταραχές μάθησης, προσοχής ή/και συμπεριφοράς συνυπάρχουν, στο ίδιο άτομο, συνδεόμενες μεταξύ τους…